BRANDING I EN FORANDRET VIRKELIGHED

Der er et massivt behov for at brandet og fortællingen som knytter sig til det bliver en naturlig og integreret del af virksomhed og marketingaktiviteter. 

Brandingen må ikke være ’påklistret’, men skal opleves som 100% relevant både kommunikativt og i de enkelte aktiviteter.

Det bekræftede vores 2020 CMO Survey, og de seneste måneder med Covid-19 pandemi, opgør med racisme – og nu igen stort fokus på miljø og FN’s verdensmål, har kun forstærket kravet om at aktivere virksomhedens brand tydeligt og relevant i kommunikationen og i øjenhøjde med det som sker i verden og optager os.

Den store udfordring er, hvordan du sætter brandet i spil på taktisk niveau og effektivt aktiverer brandet! 

Det er fokus på vores ledelsesworkshop torsdag den 10. september, hvor vi samler nogle af de absolut skarpeste marketers til at diskutere og arbejde med den udfordring.

PROGRAM

INTRODUKTION

 

Vi starter dagen med en rammesætning af temaet ‘Branding i en forandret virkelighed’ – med nye fix-punkter, medievirkelighed og adfærd hos forbrugere såvel som virksomheder.

Hvad er de største udfordringer og hvad er krav og succeskriterier for at lykkes med branding og aktivering af brandet?

Intro ved Jes Rørbech, MOMENTO og oplæg fra Keld Reinicke, som er en af Danmarks mest erfarne tv-folk. Reinicke har medvirket til opstarten af DR2 såvel som TV 2 ZULU – Langt fra Las Vegas, Klovn og FC Zulu mfl. Reinicke arbejder i dag med strategisk udvikling af digitalt indhold.

Herefter får du med afsæt i oplæg og gruppediskussioner mulighed for at arbejde i dybden med de vigtigste udfordringer for at lykkes med branding og aktivering af brandet i 2020:

Keld Reinicke

Branding i en ny virkelighed

Hvordan optimerer og aktiverer du brandet med respekt for både brand og en ny virkelighed?

Keld Reinicke, DR 2, TV2 Zulu, Klovn mm. stiller vi fra morgenstunden skarpt på branding i den nye virkelighed – og kører os effektivt en tur rundt i den nye medievirkelighed. Hvad sker der og hvilke muligheder, krav og succeskriterier indebærer det.

Keld Reinicke, TV & Medie Executive, Indholds-udvikler mm.

Linkedin
Per momondo 2

Klargøring af brandet til at kunne bruges til noget

Hvordan optimerer og aktiverer du brandet med respekt for både brand og en ny virkelighed?

Hvad skal fastholdes – hvorfor? Hvad kan brandet gøre for virksomheden i den nye virkelighed?

Hvordan bringer du dit brand i øjenhøjde med vores virkelighed så det kan omsættes til praktisk handling og kommunikation? Hvad skal der lægges til for at optimere dine branding muligheder?

Flere og flere ledere synes klar over at tiden er inde til / kræver at virksomheden bringer sit brand i spil på ny, men hvordan ‘gearer’ du jeres brand til den virkelighed vi har nu?

Per Christiansen, VP Marketing, momondo/KAYAK

Linkedin
25-06-2020_2461-SH

Brand activation

Hvordan omsætter du brand strategi og overordnet brand narrativ mm. til effektiv praksis ud mod marked, potentielle kunder, kunder, men også ift. medarbejdere og key stakeholders?

Hvordan aktiverer og anvender du dit brand effektivt i de taktiske marketingaktiviteter med afsæt i kundens rejse? Hvilke greb har vi i forhold til de forskellige kanaler/medier – narrativ, content, film, influencere osv.

Hvordan får vi prioriteret og effektivitet i det hele uden at svigte kunderejsen – og hvordan kan vi måle og styre på performance?

Michael Gade, CMO hos JYSK

Linkedin
Casper_Farve

Organisatorisk konsekvens – når brand activation skal fungere på tværs af kundens rejse og kundeoplevelse

Hvordan lykkes du i praksis med at få mobiliseret hele organisationen om branding opgaven og en sammenhængende kundeoplevelse?

Hvordan opnår du korrekt- og effektiv brand activation i alle virksomhedens kundevendte funktioner og kontakter?  Digitaliseringen har mangedoblet antallet af kontaktpunkter og krav om samarbejde og effektiv aktivering af mange af virksomhedens funktioner og medarbejdere direkte overfor kunder og potentielle kunder.

Hvordan prioriterer og økonomiserer du med ressourcerne, når du på ingen måde kan gøre alt det du gerne vil?

Casper Andersen, Partner i MOMENTO

Linkedin

AFRUNDING OG OPSAMLING

(derefter afgang til middag i Kødbyen for dem som har valgt at være med)

DERFOR SKAL DU DELTAGE

Ledelsesworkshoppen er for dig, der er leder i en marketingorganisation.

 

Du får:

  • mulighed for at arbejde i dybden med en af de største udfordringer for marketing lige nu
  • konkrete input og inspiration til hvordan du optimerer jeres brand og aktiverer det ud i de enkelte aktiviteter og kontaktpunkter på kundens rejse
  • dialog og sparring med de andre marketingledere, som deltager, såvel som dagens oplægsholdere / provokatører
  • mulighed for at arbejde med løsning af egne udfordringer for din organisation og virksomhed via dagens gruppediskussioner
  • styrket personligt netværk med andre dygtige marketingledere i Danmark

''Sparringen har været dejligt lige på, konkret, uden omsvøb og direkte anvendbar''

Johanne Holm, Politiken

Johanne Holm, Politiken, deltager på ledelsesworkshop

GENNEMPRØVET WORKSHOPFORMAT

Sådan opnås Marketing Momentum

Workshoppens overordnede tema bearbejdes henover dagen med afsæt i de 3 ledelsesperspektiver, som er basis for effektiv og proaktiv marketingledelse:

  • Strategi & Innovation
  • Markedseffektivitet
  • Organisatorisk effektivitet

 

Dagen bygges op om tre runder: 3 ‘provokationer’, som hver efterfølgende diskuteres i mindre grupper.

Til at levere de 3 ‘provokationer’ og sætte gang i de enkelte gruppediskussioner, har vi samlet et hold af ambitiøse marketingledere, som på hver deres måde har erfaring med ledelse, når omverden, virksomhed og marketing er i forandring.

I gruppediskussionerne efter hvert oplæg bearbejder du oplæg og spørgsmål med provokatører og øvrige deltagere, og får rig mulighed for at inddrage din egen virksomhed/organisation.

”Jeg glæder mig til at bruge ledelsesworkshoppen til at diskutere hvordan man effektivt aktiverer sit brand og narrativ ud i de enkelte marketingaktiviteter”

Per Christiansen

VP, EMEA Marketing momondo / KAYAK

Provokatør på Ledelsesworkshoppen

FAKTA & TILMELDING

Hvornår:

Torsdag den 10. september kl. 8.30 til ca. 20.30 inkl. netværksmiddag.

Det formelle program begynder kl. 9.15 og slutter ca. 17.30, derefter er der netværksmiddag for dem som har tid og lyst til at deltage.

 

Hvor:

DGI-byen, Copenhagen Conference Center

Middag lægges på restaurant i Kødbyen.

 

Deltagere:

Ledelsesworkshoppen henvender sig til ledere af en marketingorganisation – både store og mindre organisationer.

Med maks 40 deltagere sikrer vi, at du som deltager kommer i dialog, og straks kan omsætte inspiration til konkret handling.

Blandt deltagerne vil bl.a. være: JYSK, KiMs, Orkla, Sparekassen Kronjylland, Karnov Group, Toyota Danmark, Hertz, Royal Unibrew, Politiken, MENU og momondo / KAYAK

Gældende Covid-19 regler respekteres ved workshoppen og dens afvikling.

 

Pris:

Prisen er 3.500 kr. ex. moms. – inklusiv fuld forplejning og netværksmiddag.

Faktura sendes via mail ifbm. tilmelding. Der er mulighed for at fravælge netværksmiddagen.

 

Arrangør:

Ledelsesworkshoppen arrangeres af MOMENTO, som arbejder med consulting, træning- og sparring-programmer med fokus på effektiv og proaktiv strategisk marketingledelse.

Jes Rørbech er dagens vært og stifter af MOMENTO. Jes har mere end 15 års erfaring med udvikling af stærke marketingledere, marketingorganisationer, effektive processer og optimering af strategier for marketings værdiskabelse.

 

Spørgsmål:

Du er velkommen til at kontakte os med spørgsmål til workshoppen:

Jes Rørbech på: jr@momento.dk eller mobil: 20 71 65 61

Casper Andersen på: ca@momento.dk eller mobil: 60 37 08 35