Optimerings- og
kompetenceudviklingsforløb
for marketingledere

MOMENTO forløb

MOMENTO forløb og effektive ledelsesværktøjer

MOMENTO forløb er et praksisorienteret optimerings- og kompetenceudviklingsforløb. Det er designet til den ambitiøse marketingleder, som vil have strategisk gennemslagskraft, skabe resultater med sin organisation og styrke sin ledelse.

Forløbet har fokus på at løfte og optimere den værdi, som du og marketing skaber for din virksomhed og jeres kunder. Det gør vi med en række værktøjer, der hjælper dig til at sætte retning, løse strategiske og taktiske udfordringer proaktivt og skabe overblik.

Du gennemfører forløbet sammen med marketingledere fra andre virksomheder, og du arbejder gennem hele forløbet med din egen case og implementerer dine løsninger direkte mens du er på forløbet.

”MOMENTO forløbet har hjulpet mig med at opnå et proaktivt lederskab,
hvor jeg prioriterer og arbejder med både det lange og korte sigt”

Kent Lodberg, Sales & Marketing Manager

Landal GreenParks

Holdstart:

26. marts 2020 og 29. oktober 2020. Reserver din plads her »

Koncept og moduler

MOMENTO forløb tager afsæt i MOMENTO ledelseskoncept og er bygget op omkring 3 ledelsestemaer, fordelt over 3 moduler:

Modul I: Organisatorisk effektivitet, processer, roller og agilitet
Du arbejder med optimering af din egen marketingorganisation og jeres processer internt og på tværs.

Læs mere om modul I >
  • Du arbejder med optimering af din egen marketingorganisation.
  • Optimering af jeres processer og samarbejde på tværs af virksomheden.
  • Du udvikler et stærkt Ledelsesgrundlag med afklaring af roller og kompetencer, som er nødvendige for at lykkes.
  • Du arbejder med den rette arbejdsdeling i dit team og samarbejde internt og eksternt.
  • Vi anvender to værktøjer: Proces & rollemap og RASCI map

Modul II: Marketingstrategi, kundeorientering og markedseffektivitet
Du arbejder med marketingstrategi, kunderejse og kundeorientering.

Læs mere om modul II >
  • Du arbejder med marketingstrategi, kunderejse og kundeorientering.
  • Du bliver introduceret til BEUF-modellen, som som sikrer sammenhæng mellem virksomhedens mål, marketingstrategi, kunderejsen og aktiviteter.
  • Vi anvender to værktøjer: BEUF-modellen og Kunderejsemapping

Modul III: Målbillede og strategi for innovation og marketingoptimering
Du arbejder med mål og initiativer for optimering af marketing og marketingorganisationen.

Læs mere om modul III >
  • Du arbejder med at definere og prioritere mål og initiativer for marketingorganisationen, som kræves, for at I kan levere optimalt på marketingstrategierne.
  • Eksempler på initiativer er data- eller digitale projekter og investering i nye marketingkompetencer.
  • Vi anvender to værktøjer: Målbillede og Årsplan & ledelsesproces

5 konsultationer med MOMENTO undervejs
Mellem hvert modul har du adgang til 2 konsultationer med MOMENTO, der hjælper dig med at omsætte og implementere værktøjer og processer direkte til effektiv praksis på virksomheden. Efter det sidste modul har du adgang til en afsluttende konsultation.

 

I alt 4 faciliterede workshopdage og 5 individuelle konsultationer.

Sådan opnås Marketing Momentum
Birgitte Arendsdorf fra Unidrain og Mia Dalgas fra MENU på MOMENTO forløbet modul I
Birgitte Olsen fra Unidrain og Mia Dalgas fra MENU

Dit og virksomhedens udbytte

  • Du får gennemprøvede og praksisorienterede værktøjer til brug for dig og dit team
  • Du styrker dit fokus på proaktiv og strategisk ledelse, så du har overskud og overblik året rundt
  • Du definerer, påvirker og omsætter strategi til effektiv praksis med afsæt i kunderejseforståelse
  • Du udvikler effektive processer og samarbejde – i teamet, på tværs af virksomheden og med eksterne samarbejdspartnere, og du optimerer struktur og samarbejde
  • Du udvikler proaktiv ledelse med forretningsfokus og marketingfaglig sparring på højt niveau
  • Du får et fagligt netværk af marketingledere, som du arbejder sammen med under hele forløbet

Dit og virksomhedens udbytte

  • Praksisorienterede værktøjer
  • Proaktiv og strategisk ledelse, der giver overskud og overblik
  • Fra strategi til praksis – realisering af marketingstrategien
  • Effektive processer og samarbejde – i teamet og på tværs
  • En effektiv ledelsesproces og værktøjer, der virker
  • En Marketingstrategi, der udnytter digitale muligheder effektivt og hænger sammen med virksomhedens forretningsmål
  • Stærkt og tydeligt lederskab
  • Fagligt netværk af marketingledere

 

Fakta og pris

  • Marketing- og ledelsesoptimeringsprogram med 3 moduler over 6 måneder
  • 4 dages fuldt faciliterede samlinger med træning og aktivering af MOMENTO-værktøjerne
  • 5 individuelle konsultationer med MOMENTO undervejs
  • 6 posters og digitale værktøjer, som du anvender på modulerne
  • Pris: 32.500 ,- ex. moms. Betalingen kan deles i to rater.

Fakta og pris

  • Marketing- og ledelsesoptimeringsprogram med 3 moduler over 6 måneder
  • 4 dages fuldt faciliterede samlinger med træning og aktivering af MOMENTO-værktøjerne
  • 5 individuelle konsultationer med MOMENTO undervejs
  • 6 posters og digitale værktøjer, som du anvender på modulerne
  • Pris: 32.500 ,- ex. moms. Betalingen kan deles i to rater.

Deltagere

Mere end 25 ledere og virksomheder har gennemført forløbet.

Blandt de virksomheder, som har deltaget/deltager på forløbet er: SELECT, Designa, Agilia, JP/Politiken, Karnov Group, Landal GreenParks, Novo Nordisk Pharmatech, MENU, Toyota, Arla Danmark, Codan og KiMs mfl.

Deltagerne er typisk ansvarlige for marketing og/eller salg.

 

Se hvilke kunder der deltager på / har gennemført MOMENTO forløb her.

Camilla fra Brobizz på MOMENTO forløb
Camilla Crawfurd fra Brobizz

”På MOMENTO forløbet arbejder vi med effektive ledelsesværktøjer, som alle marketingledere kan anvende - uanset om du sidder i en stor, lille, ung eller gammel virksomhed”

Jan Gubi Wichmann, Head of Marketing

SELECT sport