Strategisk ledelse, optimering- og kompetenceudvikling for marketingledere. 

MOMENTO forløb er et praktisk orienteret udviklingsforløb designet til den ambitiøse marketingleder, som vil have strategisk gennemslagskraft, skabe resultater med sin organisation og styrke sin ledelse.

Du gennemfører forløbet sammen med marketingledere fra andre virksomheder, og du arbejder gennem hele forløbet med din egen case og implementerer løsningerne direkte på forløbet. Forløbet er bygget op om 3 samlinger med i alt 4 workshopdage plus 5 individuelle konsultationer over et halvt år. 

Marketingledere fra mere end 40 virksomheder har gennemført forløbet.  

Forløbets klare styrke er at du arbejder med konkrete løsninger og tager forløbets værktøjer direkte i anvendelse på din virksomhed, mens du er på forløbet og bygger på dig selv som leder. Og at du på holdet bliver udfordret og inspireret af de andre deltagere og virksomheder. 

Værktøjerne hjælper dig med at sætte fokus og retning på dit strategiske lederskab og proaktivt løse marketingtaktiske og organisatoriske udfordringer.

Sådan er forløbet bygget op

Forløbet er bygget op om MOMENTO ledelseskoncept, tre fælles moduler og 1:1 consulting mellem modulerne:

Modul I: Organisatorisk effektivitet

Du arbejder med optimering af din egen marketingorganisation, jeres processer og samarbejde på tværs af virksomheden. Du udvikler et stærkt Ledelsesgrundlag.

Værktøjer: Proces og rolle map, RASCI map
Modul II: Markedseffektivitet

Du arbejder med marketingstrategi og kundeorientering med afsæt i kunderejse-mapping. Du introduceres til BEUF© marketing modellen, som sikrer sammenhæng mellem virksomhedens kommercielle mål, marketingstrategi og marketingaktiviteter.

Værktøjer: BEUF©, Kunderejse-mapping
Modul III: Strategi & Innovation

Du arbejder med at definere og prioritere mål og initiativer for marketingorganisationen, som kræves for, at I kan levere optimalt på marketingstrategierne.

Værktøjer: Målbillede, Årsplan
5 konsultationer med MOMENTO

Du har adgang til 2 konsultationer med MOMENTO mellem hvert modul samt 1 afsluttende konsultation efter sidste modul.

MOMENTO forløbet består i alt af 4 workshopdage og 5 individuelle konsultationer

Tidligere deltagere

Ledere fra flere end 40 virksomheder har gennemført forløbet. Deltagerne er typisk ansvarlige for marketing og/eller salg.

 

“MOMENTO’s værktøjer har været rigtig brugbare for mit arbejde. Værktøjerne er gode, fordi de er praktisk strategiske, og de hjælper mig med at tage min strategi ned på et niveau, som jeg kan anvende i dagligdagen. Med MOMENTO har jeg kunnet spille marketing bedre på banen i virksomheden og overfor den øverste ledelse”

Luise Gramkov de Kort
Marketingdirektør, Karnov Group

”MOMENTO forløbet har givet mig et rigtig godt overblik over, hvordan de forskellige marketingkompetencer og funktioner understøtter hinanden, og hvorfor en sammenhængende approach er nødvendig. Forløbet har udstyret mig med gode værktøjer, som hjælper med at opnå sammenhæng og integration i praksis”

Johanne Holm
Kundedirektør, Politiken

“Grundlaget for et stærkt samarbejde mellem Marketing og Salg om integrerede strategier med afsæt i kunden og kunderejseforståelse på segmentniveau. Modellerne her er meget anvendelige og vi bruger dem virkelig. Ikke konsulent-fluffy, men reelle værktøjer, som er nemme at tage i brug”

Mia Dalgas
CMO, MENU

”På MOMENTO forløbet arbejder vi med effektive ledelsesværktøjer, som alle marketingledere kan anvende – uanset om du sidder i en stor, lille, ung eller gammel virksomhed”

Jan Gubi Wichmann
Head of Marketing, SELECT

Dit og virksomhedens udbytte

  • Praksisorienterede værktøjer
  • Proaktiv og strategisk ledelse, der giver overskud og overblik
  • Fra strategi til praksis – realisering af marketingstrategien
  • Effektive processer og samarbejde – i teamet og på tværs
  • En effektiv ledelsesproces og værktøjer, der virker
  • En Marketingstrategi, der udnytter digitale muligheder effektivt og hænger sammen med virksomhedens forretningsmål
  • Stærkt og tydeligt lederskab
  • Fagligt netværk af marketingledere.

Fakta og pris

  • Marketing- og ledelsesoptimeringsprogram med 3 moduler over 6 måneder
  • 4 dages fuldt faciliterede samlinger med træning og aktivering af MOMENTO-værktøjerne
  • 5 individuelle konsultationer med MOMENTO undervejs
  • 6 posters og digitale værktøjer, som du anvender på modulerne
  • Pris: 32.500 ,- ex. moms. (betalingen kan evt. deles i to rater)
  • *Betingelser: Når du udfylder formularen, tillader du behandling af dine persondata i henhold til MOMENTO persondatapolitik. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke.