Audo

Audo (tidligere MENU): Succesfuld forretningsudvikling med fokus på udvikling af MENU brandet og ansvarlig vækst drevet af kundeorientering, samarbejde- og sammenhængskraft på tværs af organisationen.

Audo (MENU) har de seneste år gennemgået en stor forandring, udvikling og vækst. Fra familieejet til kapitalfondsejet virksomhed (Polaris) for så at blive solgt til den globale kvalitetsdesign spiller: Design Holding.

Med afsæt i et stærkt kundefokus og kvalificering af virksomhedens kerne: formål, brand og value-proposition, er Audo (MENU) professionaliseret på tværs af værdikæden og sin måde at arbejde på.

Samarbejde

Strategisk sparring med CEO om identifikation og prioritering af nøgleindsatsområder for ændring virksomheden og dens måde være sat op på.

Etablering af et klart ledelsesgrundlag med fokus på effektive processer og samarbejde på tværs af virksomhedens funktioner om brand, produkt & services, sourcing og supply chain management og levering til kunden i samarbejde med direktionen og de enkelte teams.

Afdækning af nøglesegmenters kunderejse og implementering af integreret brand-, marketing-, salg- og kundeservicestrategi i det markedsrettede arbejde - gennemført i samarbejde med direktørerne for Salg og Marketing.

Overordnet målstyring og KPI’er med afsæt i Audo / MENU’s forretningsmål og fokus på klar sammenhæng mellem organisatorisk effektivitet og markedseffektivitet.

Kontinuerlig organisationsudvikling og kompetence-optimering med afsæt i Proces, Rolle og RASCI approach. Fast del af direktionens ledelsesagenda.

Ledelsesværktøjer som er taget i anvendelse: Proces-, Rolle- & RASCI design, Kunderejse-mapping, Go-to-Market strategi (Anvender MOMENTO BEUF/BADL strategi-framework og nu senest Concept of Coherency)

Resultater

Fælles forståelse af virksomhedens kerne, kultur og værdier, og forankring af Audo / MENU’s arbejde med nøgle-kundesegmenter på tværs af virksomheden.

Prioritering af kundens rejse i de enkelte segmenter og de aktiviteter og marketing-, salg- og kundeserviceprogrammer, som er afgørende for at lykkes med branding, kundeerhvervelse, udvikling af kunder, genkøb, kundeloyalitet og kundernes anbefaling af Audo / MENU.

Integreret strategi for marketing, salg og service med anvendelse af MOMENTO BEUF-model og proces-tilgang, som afsæt for kundeorientering, effektivt samarbejde og sammenhængskraft på tværs af organisationen.

Transparens – med klare roller og ansvar for medarbejderne om samarbejdet i Audo / MENU’s nøgleprocesser.

Gensidig- og stor forståelse af hvad de enkelte funktioner og rollers involvering bidrager med.

Opnået en effektiv matrix organisation, der fungerer i praksis.

Stærkt grundlag for kompetenceudvikling, rekruttering såvel som ressource skalering.

Effektiv organisering af funktioner og samarbejde bagud i Audo / MENU’s værdikæde.

Et fælles sprog og kultur på tværs af virksomheden om samarbejde, strategi og organisation.

Samarbejdet med MOMENTO har medvirket til at skabe overblik, godt samarbejde og sammenhængskraft på ledelsesniveau og ud i de enkelte processer og kompetencer, som driver MENU.

MOMENTO’s ledelseskoncept og strategiværktøjer er en stor hjælp til at lykkes med kundeorientering og samarbejde på tværs af virksomheden.

I dag anvender vi MOMENTO’s BEUF-model som omdrejningspunkt for planlægning af MENU’s markedsstrategi.
— Danny Feltmann, CEO

Næste case: Oticon Medical

Oticon Medical: Udvikling af stærkere kommercielt fokus og markedsorientering med afsæt i segmentering og øget kundefokus understøttet af matrixorganisation, klare værktøjer, processer, medarbejder empowerment og involvering af nøglestakeholdere på tværs af virksomheden. Centralt og i markederne.