Politiken

Definition af integreret strategi og ledelsesgrundlag for Politikens salg, marketing og kundefunktioner (SMK) og deres fælles værdiskabelse.

Politiken logo.png

Politiken er i færd med en voldsom udvikling af sin forretning, tilbuddet til sine kunder og en digital transformation af produktet såvel som måden hvorpå Politiken arbejder, markedsfører, sælger sine produkter og servicerer sine kunder.

Samarbejde

Strategisk sparring og rådgivning af kundedirektør med fokus på øget kundeorientering, digitalisering og udvikling af SMK-organisationen væk fra silotilgang til effektivt samarbejde på tværs af afdelingen.

Leveret et rammeværk, for arbejdet med etablering af fælles overordnede mål og en sammenhængende strategi for Salg-, Marketing- og Kundefunktionerne.

Faciliteret anvendelse af proces, rolle og RASCI-mapping som afsæt for fælles forståelse af medarbejdernes roller og samarbejde på tværs af SMK-organisationen.

Kundedirektøren har med afsæt i samarbejdet og værktøjerne, som er blevet taget i anvendelse, etablereret overblik over ledelsesansvar, afdelingens kompetencebehov og basis for udvikling og optimering af SMK videre frem.

Ledelsesværktøjer som er taget i anvendelse: Proces, Rolle & RASCI design, Kunderejse-mapping, Rammeværktøj for design af integreret marketing-, salg- og kundeservice strategi (anvender MOMENTO BEUF strategi-framework)

Resultater

Med afsæt i samarbejdet, rammeværk og værktøjer, som vi har hjulpet SMK med at tage i anvendelse, har afdelingen opnået en stærk basis for værdiskabelse:

Fælles rammeværk for SMK og arbejdet med fælles overordnede mål og en sammenhængende strategi med afsæt i kunden og kundens rejse.

Fælles forståelse af processer og samarbejde på tværs af SMK i det markedsrettede arbejde.

Definition af klare roller og kompetencebehov for at lykkes med strategi.

Enklere organisering med samling af det strategiske lederskab og etablering af matrix tilgang til planlægning, udvikling, gennemførsel og styring af marketingaktiviteter og programmer på tværs af SMK.


Ved brug af workshops og efterfølgende sparring har vi opnået en klar og fælles forståelse af sammenhængen mellem Politikens forretningsmål og Salg, Marketing og Kundeservice mål - og hvordan de enkelte aktiviteter arbejder effektivt sammen om at adressere kundens rejse og en god kundeoplevelse.

Sparringen har været dejligt lige på, konkret, uden omsvøb og direkte anvendbar.

Samarbejdet har hjulpet mig med at mit lederteam forstår hinandens behov ift. at kunne levere optimalt og opnå et godt og effektivt samarbejde på tværs af min organisation.
— Johanne Holm, Kundedirektør

Kundereferencer

Se hvilke virksomheder MOMENTO har arbejdet sammen med