Consulting & Sparring.

Ledelsesrådgivning der styrker lederskab, kundeorientering, sammenhængskraft og værdiskabelse i det markedsrettede arbejde.

Kundeorientering, effektivitet, samarbejde, bæredygtig ledelse og strategi for værdiskabelse er kernen i de opgaver vi samarbejder med vores kunder om. Afsættet for vores rådgivning er et ønske om at skabe klar sammenhæng mellem kunden og den enkelte virksomheds kerne udtrykt via dens formål, værdigrundlag, brand og value proposition.

I samarbejde med en lang række kunder har vi udviklet en dyb forståelse og erfaring for, hvordan du som leder og organisation opnår størst mulig sammenhængskraft og værdiskabelse i det markedsrettede arbejde og opnår et effektivt skalérbart samarbejde med afsæt i kunden.

Fokus er på proaktiv ledelse, organisation, mennesker og samarbejde på tværs af virksomheden og dens processer, som med vores erfaring er afgørende for at omsætte strategier og forandringer til effektiv praksis.

De erfaringer udgør sammen med meget enkle værktøjer MOMENTO’s ledelseskoncept.

Kerne & Strategi

Som virksomhed står I overfor et accelererende virvar af muligheder for at udnytte kunde-,  markeds- og løsningsmuligheder optimalt. MOMENTO hjælper med at skabe overblik og prioritere stærk sammenhæng mellem virksomhedens purpose, strategi og markedsrettede investeringer:

  • Strategi & Målbillede - Prioritering

  • Brand og Value proposition

  • Digital transformation

  • Design af nøgleinitiativer

  • Et bæredygtigt ledelsesgrundlag

Kundeeksempler: Politiken, Karnov, Oticon, MENU

 

Markedseffektivitet.

Kundeorientering og sammenhæng mellem brand, value proposition, go-to-market og adressering af kunderejseforståelse. MOMENTO hjælper med at omsætte kunde- og kunderejseforståelse til Go-to-Market strategier, integration og strategisk-taktisk sammenhæng i det markedsrettede arbejde:

  • Kunderejseforståelse (CJU)

  • Kundestrategi og kundeoplevelsesdesign

  • BEUF©: Go-to-market strategi rammeværk, som kobler brand, forretningsmål, kundens rejse og de markedsrettede marketing-, salg- og service aktiviteter tæt til hinanden - og giver det vi kalder vertikal sammenhængskraft

  • Marketing & Sales Commercial Excellence

Kundeeksempler: DSV, KappAhl, KiMs, Oticon, Oticon Medical, MENU

Organisatorisk effektivitet.

Fælles forståelse og effektivt samarbejde på tværs af organisationen med udgangspunkt i kunden. MOMENTO hjælper med at skabe organisatorisk sammenhængskraft med afsæt i en struktureret og integreret tilgang. Klare ansvar, fælles mål, sprog, værktøjer og adgang til rette kompetencer:

  • Roller & Ansvar (RASCI) – Ledelsesgrundlag

  • Proces & Rolle design - effektivt samarbejde og horisontal sammenhængskraft på tværs af organisationen ift. kunden og det markedsrettede arbejde

  • Professionalisering af arbejde og værktøjer – analoge og digitale

  • Organisationsudvikling, opbygning af organisation og sourcing

Kundeeksempler: MENU, Oticon, Oticon Medical, Politiken, Designa, Sparekassen Kronjylland

Sådan arbejder vi sammen med vores kunder.

I de enkelte rådgivningsopgaver arbejder vi ofte med fokus på optimering indenfor et enkelt af ledelseskonceptets “3 cirkler” men altid med et blik og respekt for at helheden følger med.

Det gør, sammen med den måde som vi sætter vores samarbejder op med dig som kunde, at de opgaver vi løser sammen fungerer i praksis.

I et samarbejde med MOMENTO arbejder du og din organisation aktivt med fra start og medvirker på den måde til at strategier og løsninger omsættes til praksis som del af processen og forankres uden tab af momentum.

MOMENTO’s rolle er i høj grad at designe løsningsprocessen, facilitere og give sparring, så du som kunde får et effektivt projektforløb, kommer godt i mål og får omsat jeres løsninger til reel praksis.

Udover det enkelte projekts helt konkrete målsætning anvender vi en enkelt målestok for succes: Sammenhængskraft – vertikalt og horisontalt!

Vertikal sammenhængskraft – er når de enkelte projekter, aktiviteter og programmer entydigt bidrager til realisering af virksomhedens forretningsmål og strategi - og er forankret i virksomhedens brand og kunder.

Horisontal sammenhængskraft – er når løsningen understøttes af fælles forståelse af brand, forretning og et effektivt samarbejde på tværs af organisationen ud mod kunderne.

MOMENTO’s ledelseskoncept og strategiværktøjer er en stor hjælp til at lykkes med kundeorientering og samarbejde på tværs af virksomheden.

I dag anvender vi MOMENTO’s BEUF-model som omdrejningspunkt for planlægning af MENU’s markedsstrategi.
— Danny Feltmann, Bestyrelsesprofessionel, tidl. CEO, MENU / Audo
Brand strategi samarbejdet har givet Karnov Group et strategisk brand framework, som sikrer en tæt kobling af brandet til vores forretningsstrategi og til den vigtige udvikling Karnov Group er i gang med.
— Luise Gramkov de Kort, Karnov Group Brand & Communication
 
Definitionen af konkrete Ledelsesgrundlag for de enkelte afdelinger har hjulpet os nu, ligesom det vil hjælpe os med at fastholde og forbedre vores værdiskabelse fremadrettet.
— Ole Asboe, SVP, Demant + Oticon
Ekstremt produktivt samarbejde og meget konkret det man får ud af det. Mange andre konsulenter kommer med en rapport uden at komme videre. MOMENTO coacher dig og stiller værktøjer til rådighed for at du får løst din udfordring. Stiller spørgsmål og krav. Praktisk og implementeringsorienteret. Klare i spyttet. Har ikke noget i klemme. Frie og uafhængige. Ingen bænk.
— Jacob Mortensen, CMO, Designa