Consulting & Sparring.
Ledelsesrådgivning der styrker lederskab, kundeorientering, sammenhængskraft og værdiskabelse i det markedsrettede arbejde.
Kundeorientering, effektivitet, samarbejde, bæredygtig ledelse og strategi for værdiskabelse er kernen i de opgaver vi samarbejder med vores kunder om. Afsættet for vores rådgivning er et ønske om at skabe klar sammenhæng mellem kunden og den enkelte virksomheds kerne udtrykt via dens formål, værdigrundlag, brand og value proposition.
I samarbejde med en lang række kunder har vi udviklet en dyb forståelse og erfaring for, hvordan du som leder og organisation opnår størst mulig sammenhængskraft og værdiskabelse i det markedsrettede arbejde og opnår et effektivt skalérbart samarbejde med afsæt i kunden.
Fokus er på proaktiv ledelse, organisation, mennesker og samarbejde på tværs af virksomheden og dens processer, som med vores erfaring er afgørende for at omsætte strategier og forandringer til effektiv praksis.
De erfaringer udgør sammen med meget enkle værktøjer MOMENTO’s ledelseskoncept.
Kerne & Strategi
Som virksomhed står I overfor et accelererende virvar af muligheder for at udnytte kunde-, markeds- og løsningsmuligheder optimalt. MOMENTO hjælper med at skabe overblik og prioritere stærk sammenhæng mellem virksomhedens purpose, strategi og markedsrettede investeringer:
Strategi & Målbillede - Prioritering
Brand og Value proposition
Digital transformation
Design af nøgleinitiativer
Et bæredygtigt ledelsesgrundlag
Kundeeksempler: Politiken, Karnov, Oticon, MENU
Markedseffektivitet.
Kundeorientering og sammenhæng mellem brand, value proposition, go-to-market og adressering af kunderejseforståelse. MOMENTO hjælper med at omsætte kunde- og kunderejseforståelse til Go-to-Market strategier, integration og strategisk-taktisk sammenhæng i det markedsrettede arbejde:
Kunderejseforståelse (CJU)
Kundestrategi og kundeoplevelsesdesign
BEUF©: Go-to-market strategi rammeværk, som kobler brand, forretningsmål, kundens rejse og de markedsrettede marketing-, salg- og service aktiviteter tæt til hinanden - og giver det vi kalder vertikal sammenhængskraft
Marketing & Sales Commercial Excellence
Kundeeksempler: DSV, KappAhl, KiMs, Oticon, Oticon Medical, MENU
Organisatorisk effektivitet.
Fælles forståelse og effektivt samarbejde på tværs af organisationen med udgangspunkt i kunden. MOMENTO hjælper med at skabe organisatorisk sammenhængskraft med afsæt i en struktureret og integreret tilgang. Klare ansvar, fælles mål, sprog, værktøjer og adgang til rette kompetencer:
Roller & Ansvar (RASCI) – Ledelsesgrundlag
Proces & Rolle design - effektivt samarbejde og horisontal sammenhængskraft på tværs af organisationen ift. kunden og det markedsrettede arbejde
Professionalisering af arbejde og værktøjer – analoge og digitale
Organisationsudvikling, opbygning af organisation og sourcing
Kundeeksempler: MENU, Oticon, Oticon Medical, Politiken, Designa, Sparekassen Kronjylland
Sådan arbejder vi sammen med vores kunder.
I de enkelte rådgivningsopgaver arbejder vi ofte med fokus på optimering indenfor et enkelt af ledelseskonceptets “3 cirkler” men altid med et blik og respekt for at helheden følger med.
Det gør, sammen med den måde som vi sætter vores samarbejder op med dig som kunde, at de opgaver vi løser sammen fungerer i praksis.
I et samarbejde med MOMENTO arbejder du og din organisation aktivt med fra start og medvirker på den måde til at strategier og løsninger omsættes til praksis som del af processen og forankres uden tab af momentum.
MOMENTO’s rolle er i høj grad at designe løsningsprocessen, facilitere og give sparring, så du som kunde får et effektivt projektforløb, kommer godt i mål og får omsat jeres løsninger til reel praksis.
Udover det enkelte projekts helt konkrete målsætning anvender vi en enkelt målestok for succes: Sammenhængskraft – vertikalt og horisontalt!
Vertikal sammenhængskraft – er når de enkelte projekter, aktiviteter og programmer entydigt bidrager til realisering af virksomhedens forretningsmål og strategi - og er forankret i virksomhedens brand og kunder.
Horisontal sammenhængskraft – er når løsningen understøttes af fælles forståelse af brand, forretning og et effektivt samarbejde på tværs af organisationen ud mod kunderne.